Fõoldal \ Szolgáltatások \ Képzés / Fejlesztés \ Tréningek \ Idõgazdálkodás

Idõgazdálkodás

Idõgazdálkodás

A rendelkezésünkre álló idõ hatékony beosztásának titka, hogy meg tudjuk különböztetni egymástól azt, hogy mi a fontos és mi a sürgõs. Sokan minden sürgõs dolgot fontosnak érzékelnek, s ez az idõfelhasználásra vonatkozó döntéseik helyes meghozatalát igencsak megnehezíti. Tennivalóink elvégzésének helyes sorrendjét megtalálni, a prioritásokat felállítani nem bonyolult feladat. Valójában az idõgazdálkodás arról szól, hogy adott idõ alatt inkább kevesebb feladatot végezzünk el, de azok valóban fontos dolgok legyenek. Így leszünk végeredményben hatékonyabbak.

Az Idõgazdálkodás program az alábbi elvekre épül:

  • Az igazi értékek harmóniában vannak a természeti törvényekkel!
  • A döntés a Tied! Dönts, és légy proaktív, vagy mindig az események után haladsz.
  • Támaszkodj a környezetedre! Használd a szinergiát!
  • Figyelj az alapvetõ emberi szükségletekre és képességekre!
  • Ügyelj a munka és magánélet egyensúlyára!
  • Végy példát a munkaadódról: legyen saját küldetésed, értékrended, jövõképed, és mûködési normáid!
  • A céljaid legyenek KEMÉNY célok (SMART goals)!
  • Tervezz, cselekedj, figyelj az utánkövetésre!
  • Készíts napi, heti, havi vagy éves terveket! Ezeket kövesd nyomon!
  • Az erõfeszítéseid húsz százaléka hozza az eredményeid nyolcvan százalékát!
  • Priorizálj! A fontos dolgokra koncentrálj a sürgõsek helyett!
  • Egyszerre egy feladattal foglalkozz! Kezdd a nehezebbel!
  • A nagyobb feladatokat oszd fel kisebb egységekre! Azokat önálló feladatként kezeld!
  • A kisebb, rutin jellegû tennivalókat egy csoportba gyûjtve végezd el!
  • Delegálj! Szánj idõt az ellenõrzésre!
  • Kezeld a zavarásokat! Mondj NEM-et!
  • Mindennek legyen meg a helye! Tarts rendet magad körül, és az íróasztalodon is!
  • Írd fel a tennivalóidat, terveidet, ötleteidet, információidat, vagy mondd diktafonba!

A fenti elvek és gyakorlatok jelentõs részét rendszeresen használják a termelésben dolgozók. Õk ezekre saját terminológiájukat használják, mint például:

  • JIT: Just in Time - Éppen idõben
  • PDCA: Plan, Do, Check, Act - Tervezz, Végezd el, Ellenõrizd, Cselekedj
  • 5S: Seiri, Seiton, Seiso, Seiketsu, Shitsuke - Szelektálás, Szervezés, Szépítés, Szintentartás, Szorgalmasság
  • Kaizen - fejlesztés kis lépésekben
  • Problémamegoldás 7 lépésben - Shiba professzor módszere szerint
  • stb.

Az idõgazdálkodás személyes tervezettséget és szervezettséget jelent. A módszerek széles tárházából szakembereink segítségével Önnek is megtaláljuk a leghasznosabbat.