Fõoldal \ Szolgáltatások \ Szervezetfejlesztés \ Vállalati kultúraformálás

Vállalati kultúraformálás

Vállalati kultúraformálás

A vállalati kultúraformálás, olyan tudatosan felépített szervezeti tevékenységek sorozata, amelyben a változtatást kiváltó okok és az elérendõ szervezeti-üzleti célok egymással szoros összefüggésben állnak.

A változás akaratunktól függetlenül bekövetkezik, megjelenik egy szervezet életében. Megjelenik egy-egy projekt, munkafolyamat, vagy szervezeti akció másodlagos, akár akaratlan hatásaként is. A vállalati kultúraformálás önmagától nem következik be. A változtatás okait ismerni és elemezni kell (szervezeti diagnózis), hogy indokolhassuk a változtatás kívánt szervezeti céljait és irányait.

A korszerû vállalati kultúraformálás sikerének titka: felismerni a spontán bekövetkezõ változások hatásait és kimunkálni a célszerû változtatások racionális cselekvési változatait.

Jellemzõk, amelyek a sikerhez szükségesek:

  1. Elõre tekintõ, elõre gondolkozó szemlélet Segítünk a múltban bekövetkezett változásokhoz való mai alkalmazkodás helyett a jövõ várható változásaira való aktív felkészülésben.
  2. Reagáló helyett aktív viselkedés Sorsunkat, jövõnket saját magunk akarjuk irányítani. Ehhez adunk segítséget a szervezeti képességek és a környezetben fölismerhetõ lehetõségek aktivizálásával.
  3. A lehetõségek állandó keresése Azokat a lehetõségeket, amelyeket mi nem találunk meg, megtalálják versenytársaink. Új lehetõségek új szolgáltatásokat igényelnek. Nem azt vizsgáljuk, hogy valamit miért nem lehet megcsinálni, hanem hogy mi kell ahhoz, hogy meg lehessen csinálni.
  4. Negatív helyzetek pozitívvá változtatása A kritikus helyzetek idõben való érzékelése fontos segítség az elkerüléshez vagy a hasznosításhoz. Innovatív megoldások kialakításában veszünk részt.
  5. Követés helyett vezetésre törekvés Élen járunk a kultúra formálásában, nem várjuk, hogy mások változtassanak meg bennünket.
  6. Befelé fordulás helyett állandó kitekintés, vagy még inkább kívülrõl való befelé nézés Fejlesztjük a szervezet azon képességét, hogy az ügyfelek szemével lássa magát.
  7. A sikeres szervezeti és partnerségi stratégia feltétele az állandó változásban való gondolkodás (ha tetszik, ha nem)

A sikeres vállalati kultúraformálás egyéni kialakítását bízza képzett szakember gárdánkra!